KPN beëindigt ISDN- en PSTN (analoog)- diensten

KPN heeft onlangs aangekondigd bepaalde ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen. Mogelijk maakt uw organisatie nog gebruik van deze diensten. Mocht dit het geval zijn, dan dient u vóór 1 september een juist alternatief te kiezen. Wij adviseren u hier graag over!

Per 1 september 2019 stopt ondersteuning

KPN heeft aangekondigd de volgende ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen:

  • ISDN1/2 Enkelvoudig
  • ISDN2 Meervoudig
  • PSTN Meervoudig

ISDN15/20/30 wordt nog tot ten minste 1 januari 2021 ondersteund. Let op: de genoemde diensten worden dan ook niet meer door andere providers ondersteund.

Maakt uw organisatie gebruik van deze diensten?

Indien uw organisatie gebruik van ISDN1/2 Enkelvoudig, ISDN2 Meervoudig en/of PSTN Meervoudig, dan is het nu tijd om maatregelen te nemen! Vul het onderstaande formulier in en onze adviseur neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om samen met u de mogelijke vervolgstappen te bespreken.

Weet u niet of uw organisatie gebruik maakt van de genoemde diensten?
Vul dan ook het onderstaande formulier in en samen met u zullen we beoordelen of en van welke ISDN- en/of PSTN- diensten uw organisatie gebruik maakt. Op basis van de uitkomsten kunnen wij u adviseren over de mogelijkheden.

Gevolgen voor telefonie, alarm, fax en pin

Het ISDN- en PSTN-netwerk biedt de traditionele mogelijkheid om meerdere telefoonaansluitingen op één lijn aan te sluiten. Deze diensten worden niet alleen voor telefonietoepassingen gebruikt, maar ook voor alarm,- fax- en pindiensten. Door de ontwikkelingen op het gebied van IP wordt er echter steeds minder gebruik gemaakt van ISDN en PSTN. Reden voor KPN om de genoemde diensten te beëindigen.

De voordelen van IP-telefonie alvast op een rij

Door de beëindiging van ISDN en PSTN is het belangrijk om een toekomstvast alternatief zorgvuldig te overwegen, bijvoorbeeld IP-telefonie, ook wel Voice over IP of VoIP genoemd. Dit is een manier van bellen, waarbij de traditioneel gescheiden spraak en data worden samengevoegd. Het transport van spraak en data vindt nu dus over 1 IP-netwerk plaats.

Voordelen van VoIP-telefonie

  • Kostenbesparend: maar 1 netwerkaansluiting (LAN) voor computer en telefonie
  • Flexibel: IP-telefoontoestellen kunnen via het computernetwerk worden aangesloten
  • Vereenvoudigd beheer: beheer van 1 netwerk
  • Integratiemogelijkheden: integratie met klantinformatie, communicatiemiddelen, thuiswerkers en meerdere locaties (multisite)
  • Locatieonafhankelijk: een IP-telefoontoestel kan op iedere locatie met internetverbinding functioneren, een toestel is gemakkelijk verplaatsbaar (geen invloed op nummer of functionaliteiten)

Interessant voor uw organisatie?

Neem contact op met een specialist van Telecom Service Groep en laat u vrijblijvend adviseren. De mogelijkheden zijn legio, ook een cloud-oplossing behoort tot de mogelijkheden.

Martin Middel

Martin Middel
Accountmanager
      

Peter van Oeveren

Peter van Oeveren
Accountmanager
      

Bram van der Wal

Bram van der Wal
Accountmanager
     

Herman Bos

Herman Bos
Accountmanager
     

Rob Pauw

Rob Pauw
Accountmanager
     

Ontvang onze nieuwsbrief