ISDN stopt! Wat zijn de alternatieven?

KPN heeft onlangs aangekondigd bepaalde ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen. Mogelijk maakt uw organisatie nog gebruik van deze diensten. Mocht dit het geval zijn, dan dient u vóór 1 september een juist alternatief te kiezen.

Per 1 september 2019 stopt ondersteuning

KPN heeft aangekondigd de volgende ISDN- en PSTN- diensten per 1 september 2019 te beëindigen:

  • ISDN1/2 Enkelvoudig
  • ISDN2 Meervoudig
  • PSTN Meervoudig

ISDN15/20/30 wordt nog tot ten minste 1 januari 2021 ondersteund. Let op: de genoemde diensten worden dan ook niet meer door andere providers ondersteund.

Maakt uw organisatie gebruik van deze diensten?

Indien uw organisatie gebruik maakt van de genoemde diensten, dan is het nu tijd om maatregelen te nemen! Vul het onderstaande formulier in en onze adviseur neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om samen met u de mogelijke vervolgstappen te bespreken.

Weet u niet of uw organisatie gebruik maakt van de genoemde diensten?
Vul dan ook het onderstaande formulier in en samen met u zullen we beoordelen of en van welke ISDN- en/of PSTN- diensten uw organisatie gebruik maakt. Op basis van de uitkomsten kunnen wij u adviseren over de mogelijkheden.

Wat zijn de alternatieven voor ISDN?

Mogelijke alternatieven zijn bijvoorbeeld Cloud oplossingen of VoIP.

TSG Cloud telefonie

TSG Cloud is dé Cloud oplossing van Telecom Service Groep. Het unieke communicatieplatform bevat alle zakelijke telefonie toepassingen. Van bellen met een vast toestel tot een geïntegreerde oplossing tussen verschillende toestellen. TSG Cloud werkt met vaste toestellen, handsets, softphones en smartphones. 

Voordelen van TSG Cloud
✔ Overal en altijd bereikbaar, alleen een internetverbinding nodig
✔ Met ieder mogelijk device op basis van voice, video en chat communiceren en documenten delen
✔ Optimale bereikbaarheid door zeer uitgebreide oproeprouteringen
✔ Flexibel, schaalbaar en zonder hoge investeringen
✔ Gebruiksvriendelijke beheerportal

IP-telefonie (VoIP)

Een ander alternatief is IP-telefonie, ook wel Voice over IP of VoIP genoemd. Dit is een manier van bellen, waarbij de traditioneel gescheiden spraak en data worden samengevoegd. Het transport van spraak en data vindt nu dus over 1 IP-netwerk plaats.

Voordelen van VoIP-telefonie
✔ ​Kostenbesparend: 1 netwerkaansluiting voor PC en telefonie
✔ Flexibel: Toestellen via computernetwerk aansluiten
✔ Integratiemogelijkheden
✔ Locatieonafhankelijk
✔ Vereenvoudigd beheer door gebruik van maar 1 netwerk voor PC en telefonieKostenbesparend: maar 1 netwerkaansluiting (LAN) voor computer en telefonie

Meer weten over de alternatieven?

Meer weten over de alternatieven van ISDN en PSTN? Vul dan het contactformulier in, onze specialisten nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om u vrijblijvend te adviseren. 

Ontvang onze nieuwsbrief