Telecom Service Groep

  • Zakelijke Cloud telefonie en online werkplekken
  • Beveiliging en bekabelingsinfrastructuur
  • Zorgoptimalisatie
  • Maatwerkadvies, implementatie, service en beheer

Bezoek het TSG-democenter

It's all about experience!

  • Kom inspiratie opdoen, what you see is what you get!
  • Zakelijke VoIP-telefonie, digitale werkplekken en beveiligingssystemen
  • Vers gemalen koffie staat voor u klaar!

Checklist: bent u klaar voor hybride werken?

Gepubliceerd op 19 oktober 2021

Nu de coronamaatregelen afnemen en we vaker het kantoor bezoeken, gaan we het tijdperk in van hybride werken. Kortgezegd betekent 'hybride' dat medewerkers deels thuis en deels op kantoor werken. Veel bedrijven geven al aan dit te willen gaan doen. Maar daar komt wel het één en ander bij kijken. Daarom geven wij een aantal tips om de nieuwe manier van werken goed te organiseren.

Wat is hybride werken?

Zoals genoemd in de introductie, werkt iemand hybride wanneer hij/zij voor een deel op kantoor en voor een deel vanuit huis werkt. Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld één dag thuis en vier dagen op kantoor, andersom, of het meest populaire: ongeveer 50/50. Hoe uw organisatie dit ook voor ogen ziet, het is raadzaam na te denken over hoe u hybride werken adequaat organiseert.

Online werkplek

TSG Anywhere devices

Met een online werkplek werkt uw personeel thuis net zoals op kantoor. Neem bijvoorbeeld TSG Anywhere. Hiermee beschikt u niet alleen over Microsoft 365 (Office, OneDrive, SharePoint en meer), maar ook over een persoonlijk dashboard. Dit dashboard is in te richten met de applicaties die de specifieke medewerker gebruikt, recente bestanden, nieuwe mails, aankomende vergaderingen en nieuws van het intranet. Ook Teams is inbegrepen in de online werkplek, zodat u ook kunt videovergaderen.

Inclusief beheer
Een bijkomend voordeel van de TSG Anywhere online werkplek, is dat de cloudoplossing voor u wordt beheerd. Ook maken we backups van alle bestanden in uw OneDrive en SharePoint. Bovendien beheren, monitoren en updaten onze ICT'ers uw laptops. De online werkplek is daardoor volledig te gebruiken zonder ICT-beheerder in dienst te nemen.

Hybride vergaderen

yealink-videobar

Wat helemaal nieuw is aan hybride werken is hybride vergaderen. We zijn van oudsher gewend om met zijn allen in de vergaderzaal te zitten. Tijdens de coronacrisis werd dat videovergaderen, veelal via applicaties als Teams. In de hybride werkelijkheid is een deel van de collega's gezamenlijk in de vergaderzaal aanwezig, en een ander deel doet virtueel mee vanaf de thuiswerkplek. Een vergaderbalk, met groothoekcamera, luidsprekers en microfoons, biedt hiervoor uitkomst in een vergaderruimte op kantoor. Het is dé manier om de offline en de online collega's allemaal goed bij de vergadering te betrekken.

Internet en WiFi

snelle wifi

Voor al dat hybride en videovergaderen is een stuk meer bandbreedte vereist. Waar in de tijd van het thuiswerken iedereen zijn eigen internetverbinding gebruikte, wordt het netwerk op kantoor nu een stuk zwaarder belast. Een videocall met een collega die thuiswerkt, een hybride vergadering in een vergaderzaal, noem maar op. Om dit allemaal soepel te laten verlopen is voldoende bandbreedte essentieel. Misschien is uw internetverbinding aan een upgrade toe? En hoe zit het met uw WiFi-netwerk? Heeft dat voldoende capaciteit om aan de groter wordende vraag naar bandbreedte te voldoen? Het is raadzaam om dit goed te in kaart te brengen, zodat er later geen problemen ontstaan.

VoIP-telefonie

voip op elk apparaat

Hebben u en uw medewerkers een vaste telefoon op hun werkplek en een mobiele telefoon om thuis te werken? Dan biedt een geïntegreerde VoIP-telefonieoplossing veel voordelen. Zo belt u met vast-mobielintegratie ook mobiel met uw vaste zakelijke nummer. Daarbij beschikt u over dezelfde professionele functies van een VoIP-centrale als op kantoor. Ook het bellen van telefoonnummers via Teams of een softphone is mogelijk met VoIP.

Wilt u helemaal geen verschil meer tussen bellen op kantoor of vanuit huis? Dan kunt u de overgang naar hybride werken ook gebruiken om de vaste telefoon in zijn geheel de deur uit te doen. Medewerkers blijven nog steeds bereikbaar op hun vaste nummers, maar bellen met een mobiel en/of softphone. Kortom, met VoIP heeft u één telefonieoplossing voor zowel thuis als op kantoor.

Graag persoonlijk advies?

Onze accountmanagers helpen u graag bij het vinden van passende oplossingen voor het organiseren van hybride werken. Neem daarom gerust contact op en we bespreken samen de mogelijkheden.

Herman Bos

Herman Bos
Accountmanager MKB
     

Martin Middel

Martin Middel
Accountmanager Grootzakelijk
      

   Hybride werken veilig organiseren? Lees ook onze vijf tips om veilig hybride te werken.

Partners

mitel-gold-partner
KPN Partner Network
Vodafone Strategic Partner
MOBOTIX_Gold_Partner_2021
ESET Silver Partner
fortinet select partner
ascom gold partner
siemens-solution-partner
jabra one authorized partner
Extreme-Authorized-Partner
Unify Partner
alcatatel accredited business partner
Hikvision Gold Partner
Dahua Diamond

Waarom Telecom Service Groep?

  •   35 jaar ervaring
  •   115 ervaren professionals
  •   Beoordeeld met een 8.0

Referenties