Veel bedrijven hebben ermee te kampen: een personeelstekort. Voor huisartspraktijken extra vervelend, want bij hen komen in de ochtend veel telefoontjes tegelijk binnen. Hoe kunt u deze, ondanks de lage bezetting, toch allemaal goed afhandelen?
De meeste patiënten bellen 's ochtends vroeg naar uw praktijk en komen daardoor in een lange wachtrij. Met een lage bezetting kan het wel tientallen minuten duren voordat de patiënt eindelijk iemand te spreken krijgt. Vaak met veel irritatie en bovendien een hoge werkdruk voor de telefoniste(s).
Door aan de telefoon de optie aan te bieden de patiënt later terug te bellen, wordt uw praktijk beter bereikbaar. Tijdstippen worden aangeboden op basis van beschikbaarheid en de telefoontjes uit de piekmomenten handelt u in alle rust af wanneer het weer rustig is. Zo mist u, ook met uw huidige bezetting, geen enkel telefoontje meer! Het systeem dat dit mogelijk maakt heet Aurora teleQ.
Naast het rechtstreeks inplannen van terugbelverzoeken aan de telefoon, plannen patiënten die dat willen online een terugbelverzoek in. Gemakkelijk via de website van uw praktijk.
Heeft een patiënt een vraag waar geen face-to-face consult voor nodig is? Dan schakelt u gemakkelijk binnen een telefoongesprek via Aurora teleQ naar een videogesprek. Zo kan de patiënt laten zien waar hij of zij last van heeft. Hiervoor is geen account nodig. Het videogesprek wordt gestart via een link die de patiënt ontvangt via sms.
Wilt u meer weten over dit systeem en hoe het uw huisartspraktijk helpt efficiënter te werken? Lees dan verder via de onderstaande knop.