De telefonische bereikbaarheid van huisartsen is van groot belang, soms zelfs van levensbelang. Gelukkig is er binnen de huisartsenzorg veel aandacht voor telefonische bereikbaarheid, ook in het kader van service en klantgerichtheid. De toenemende aandacht heeft ervoor gezorgd dat de bereikbaarheid en beschikbaarheid van huisartsenpraktijken in de afgelopen jaren sterk is verbeterd.
De LHV (Landelijke Huisartsen Vereniging) heeft als eis gesteld dat een patiënt in het geval van spoed binnen 30 seconden een medisch deskundig persoon aan de telefoon moet krijgen. De spoedlijn moet daarom gescheiden zijn van de praktijklijn en van de intercollegiale lijn. Daarnaast neemt de druk op de telefonische bereikbaarheid voor niet-spoedgevallen toe. Huisartsen proberen pieken zo goed mogelijk op te vangen. Het slim inrichten van telecom en ICT kan hier een positieve bijdrage leveren.
De specialisten van Telecom Service Groep kunnen u de mogelijkheden voor wat betreft het optimaliseren van uw bereikbaarheid en beschikbaarheid (volgens de gestelde richtlijnen) in een gesprek toelichten. In het advies zal onder andere rekening gehouden worden met:
Neem dan vandaag nog contact op met een specialist van Telecom Service Groep.