Binnen de overheid wordt de burger middels de zogenaamde ‘één-loket-filosofie’ volledig centraal gesteld. De verwachtingen van burgers nemen toe en bereikbaarheidseisen worden opgeschroefd. Met onder druk staande budgetten en een groeiende en vergrijzende bevolking, komen centrale en lokale overheden voor behoorlijke uitdagingen te staan.
Door de genoemde ontwikkelingen van onder druk staande budgetten en de groeiende en vergrijzende bevolking, wordt steeds meer van burgers verwacht. In de huidige participatie samenleving, wordt een ieder geacht de verantwoordelijkheid te nemen voor zijn of haar eigen leven en omgeving. De overheid zet daarbij zwaar in op thuiszorg en het langer thuis blijven wonen met alle consequenties van dien. Burgers dienen steeds meer zelf te regelen via zogenaamde ‘self service portals’ en verzoeken aan overheidsinstellingen kunnen via verschillende kanalen (multichannel) worden doorgegeven.
De hedendaagse technologieën maken efficiëntieslagen mogelijk en kostenbesparingen een feit. Maar welke mogelijkheden en oplossingen zijn interessant voor uw gemeente of provincie? Hierbij kunt u denken aan uiteenlopende oplossingen. Toepassingen op het gebied van Internet of Things kunnen bijvoorbeeld van toegevoegde waarde zijn, zoals het automatisch meten van het waterpeil (en ingrijpen indien nodig) of efficiënter afvalbeheer.
De mogelijkheden zijn legio. Neem vandaag nog contact op en vraag naar de mogelijkheden.